Įsižiebia šviesos, pasigirsta muzika, į viršų kyla išmaniuosius telefonus laikančios rankos. Po penkių minučių telefonai jau mandagiai laikomi ant kelių ir akys krypsta ne į podiumu žingsniuojančius modelius, bet į pirmuosius kolegų komentarus socialiniuose tinkluose. Nors instagram pasirodo viena kita podiumo nuotrauka, esa ontario jose RK ženklu pažymėtų drabužių nepamatysite – fiksuoti skubama nebent dainininkę Jurgą Šeduikytę ar palubėje pakabintus tikrus (tai pabrėžia pranešimas spaudai) lėktuvus. Likusi spalio dešimtosios vakaro eiga – jau istorija. Kandūs pristatymą stebėjusių kolegų žodžiai asmeninėse facebook paskyrose, savo nuomonę pareikšti nevengiančių dizainerių esa ontario pasisakymai esa ontario ir, žinoma, tradicinės fotografų sienelės ribos neperžengiančios naujienų portalų žinutės.
Nors savaitgalį Vilniuje vykusių mados renginių metu Roberto esa ontario Kalinkino 2014-ųjų pavasario-vasaros kolekcija buvo pagrindinė pokalbių tema (net jei kalbama buvo tik puse lūpų ir žvalgantis per petį), nuslūgus emocijų bangai pamažu kyla nauja diskusija. Tiesa, ne apie tai, ką R. Kalinkinas pavadino dėvimųjų ir aukštosios mados drabužių pristatymu. Ne veltui šou plakatai skelbė: Nereikia suprasti, kad pajustum . Pritarsiu – tikrai nesupratau. Bet pajaučiau, kad stebiu išties įdomų reiškinį – kūrybos pasaulyje vis sparčiau žinią apie save skleidžia naujoji viešųjų esa ontario ryšių specialistų, vadinančių save menininkais, karta.
Elektroninio pašto dėžutėje kartas nuo karto kitus laiškus didžiosiomis raidėmis užgožiantys žodžiai PRANEŠIMAS SPAUDAI esa ontario kelia šypseną. Ne, nieko blogo apie juos pasakyti negalėčiau – didžioji esa ontario dalis tekstų puikūs, pamažu atsikratoma ir įpročio laišką pradėti prašymu išplatinti jame pateiktą informaciją. Linksma pasidaro esa ontario dėl to, kad perskaičius pranešimus galima nebetikrinti lietuviškų naujienų portalų – esa ontario redakcijos perdėlioja keletą sakinių ir tokį pusgaminį pramogų esa ontario ar stiliaus skiltyje pateikia kaip naujieną. Žurnalistai patenkinti, dizaineriai bei jų komandos iš džiaugsmo trina delnais, o įspūdingą reklamos dozę gaunanti auditorija jaučiasi informuota. Laimi visi. Na, nebent išskyrus tuos, kurie norėtų tikro, nesurepetuoto žvilgsnio į užkulisius, gyvo dizainerio komentaro, nešališkų pastabų. Bet Lietuvoje tai skamba kaip žurnalistinė utopija, apie kurią girdėję nebent tie, kas skaito New York Times ar The Guardian .
Nors reklaminiu turiniu iki paties renginio dažniausiai stengiuosi nesidomėti, norėčiau pagirti puikiai dirbančią R. Kalinkino komandą – informacija atnaujinama ir pateikiama dažnai, tekstai informatyvūs, netrūksta paties dizainerio citatų, pristatomi beveik visi pasiruošimo šou etapai. Dar net neišsirinkusi, ką norėsiu dėvėti pristatymo vakarą, jau žinojau podiumo ilgį, kiek išvysime modelių, kas koncertuos, esa ontario kas rūpinsis esa ontario modelių makiažu, kas sustyguos visą šou, kiek laiko užtruko sukurti ir suderinti scenografiją. Ne mažiau intrigavo ir internetinėje erdvėje išplatinti reklaminiai klipai, provokuojančios (nors švelnesnės nei praėjusių metų) reklaminės nuotraukos ir, žinoma, pažadai apie būsimąją kolekciją. Nors kitiems garsiems šalies kūrėjams užtenka asmeninės esa ontario facebook paskyros, kurioje tiek pranešama apie pristatymą, tiek atskleidžiamos asmeninio gyvenimo detalės, R. Kalinkino komanda išsikėlė esa ontario tikslą pakelti profesionalumo kartelę ir jiems tai puikiai pavyko. Galų gale, pirmąją spalio savaitę klausimą ar eisi į Kalinkiną ? nurungti sugebėjo tik ar girdėjai apie Marcą Jacobsą? .
Vis dėlto praėjusiais metais R. Kalinkinas parodė, kad iš pažiūros didžiausia stiprybė gali netikėtai tapti Achilo kulnu. Ažiotažą sukėlusios reklamos religine tematika, nepriekaištinga komunikacija bei gerai suorganizuotas renginys tik išryškino visko centru turėjusios tapti kolekcijos silpnumą bei paskatino publiką juokauti, kad kokybiškai esa ontario tą vakarą atrodė ne drabužiai, o Justės Arlauskaitės-Jazzu pasirodymas. Žinoma, spauda griežtesnių pastebėjimų vengė, tačiau ir patys žiūrovai akivaizdžius kolekcijos esa ontario trūkumus bandė pateisinti faktu, kad tai – kūrėjo debiutas ir įvairių subtilybių išmokstama esa ontario tik nagrinėjant savas klaidas.
Po pristatymo praėjus pusmečiui pati gavau galimybę trumpai pabendrauti su R. Kalinkinu. Dizaineris neslėpė, kad iš tiesų kiek per daug dėmesio skyrė ne drabužiams, o renginio organizavimui, tad ruošdamas antrąjį pristatymą stengsis klaidų nebekartoti ir ieškoti geresnių sprendimų. Nuoširdžiai palaikau jaunus kūrėjus, norinčius lietuviškai mados industrijai suteikti naujų spalvų, tad R. Kalinkino ryžtas tobulėti esa ontario bei sugebėjimas įvertinti kritiką man paliko didžiulį įspūdį. Todėl šios vasaros pabaigoje prasidėjusi reklaminė kampanija teikė daug vilčių, o R. Kalinkino pasisakymai apie kiek kitokią kolekcijos koncepciją paskatino spalio dešimtąją kalendoriuje apibraukti ryškesne spalva.
Pažadai pažadais, tačiau tai, ką teko išvysti pristatymo vakarą, privertė suabejoti R. Kalinkino vizija ir sau išsikeltais uždaviniais. Vos atvykus į Si
No comments:
Post a Comment